Ecem İşcan’dan espor dünyasına dair ipuçları! ‘Fire Flux olarak büyümenin merkezindeyiz’

Fire Flux Espor ekibinin partnerlik ve idaresinden sorumlu olan Ecem İşcan, FANATİK’in sorularını yanıtladı. İşcan espor dünyasında yer alan markaların yatırım gücüne dair çarpıcı açıklamalarda bulunurken, tıpkı vakitte Türkiye’deki espor pazarının ne derecede ehemmiyet arz ettiğinin altını çizdi.

Espor kitlesi ve bu kitlenin tercihleri ile ilgili genel sektörel bilgiler verebilir misiniz?

“Espor kitlesi, genç ve teknolojiye adapte bir demografiye sahip. Çoklukla 16-35 yaş ortası bireylerden oluşuyor ve dijital platformlarda hayli faaller. Bu kitle, toplumsal medya, canlı yayın platformları ve oyun içi etkinlikler aracılığıyla markalarla kolaylıkla ilişki kurabiliyor. Espor izleyicileri, çoklukla özgün içerik, topluluk hissi ve markaların oyun kültürüne uyumlu formda bağlantı kurmasını tercih ediyor. Burada sahiden tutkulu bir kitle var. Yani espor ve gaminge yatırım yapan markalar uzun yıllar akılda kalıyor ve bu kitle ile organik bir bağ kurabiliyor. Bu nedenle, espor kesiminde yer alan markaların, yalnızca klâsik reklam prosedürleriyle değil, oyun ekosistemine entegre olmuş yaratıcı projelerle bu kitleye ulaşması değerli.”

‘ESPOR MARKALAR İÇİN UZUN VADELİ FIRSATLAR YARATIYOR’

Espor kesiminde Fire Flux’un partnerlik stratejisi nedir? Sponsorlar için espor cazip bir yatırım alanı mı?

“Fire Flux olarak, partnerliklerimizde “değer odaklı işbirliği” prensibini benimsiyoruz. Yalnızca sponsor logolarını görünür kılmak değil, markaların espor topluluğuna manalı katkılar sağlayabileceği projeler yaratmaya odaklanıyoruz. Örneğin, turnuva tertipleri, özel içerik üretimi, hayran aktiflikleri ve markalar için özgün entegrasyonlar üzere çalışmalara öncelik veriyoruz. Espor, sponsorlar için cazip bir yatırım alanı zira genç, bağlı ve sadık bir amaç kitlesine erişim imkanı sağlıyor. Tıpkı vakitte, espor dalındaki büyüme potansiyeli ve küreselleşen yapısı, markalar için uzun vadeli fırsatlar yaratıyor.”

ecem iscandan espor dunyasina dair ipuclari fire flux olarak buyumenin merkezindeyiz 0 WcbRTSRs

‘DİKKAT ÇEKEN BİR PAZAR’

OKU:  ÖZEL | Fenerbahçe'de stoper mesaisi: Djiku giderse gelecek isim belli oldu

Türkiye’de espor izleyici kitlesi ile ilgili oranlar ve bu sayıların partnerliklere sunduğu bedelle ilgili bilgi verebilir misiniz?

“Türkiye, espor izleyici kitlesi açısından dünya çapında dikkat çeken bir pazar. 2024 yılı prestijiyle Türkiye’de yaklaşık 5 milyon faal espor izleyicisi bulunuyor ve bu sayı her yıl yaklaşık %15 oranında artmaya devam ediyor. Espor, genç nüfusun ağır olduğu bir ülkede güçlü bir etkileşim ortamı sunuyor. Ayrıyeten, bu izleyicilerin %70’inden fazlası dijital alışverişe eğilimli ve markaların esporla bağ kuran içeriklerine daha yüksek bir ilgi gösteriyor. Bu oranlar, partnerliklerin ROI potansiyelini artırıyor. Bilhassa Fire Flux üzere bir tertiple yapılan partnerlikler, izleyicilere direkt ulaşmayı ve markaların oyun kültürüyle bütünleşmesini sağlıyor.”

‘FIRE FLUX BÜYÜMEYİ SÜRDÜRÜYOR’

Türkiye’de espor kesimi her yıl büyümeye devam ediyor. Türkiye bu pazarın neresinde yer alıyor ve Fire Flux bu büyümede nasıl bir rol oynuyor?

“Türkiye, genç nüfusu ve oyun sever kitlesiyle espor dalında kıymetli bir potansiyele sahip. Avrupa ve Orta Doğu pazarları ortasında stratejik bir köprü pozisyonunda olan Türkiye, hem mahallî hem de memleketler arası turnuvalara mesken sahipliği yaparak bu alandaki büyümesini sürdürüyor. Fire Flux olarak, bu büyümenin merkezinde yer alıyoruz. Hem Türkiye’deki yetenek havuzunu keşfedip destekliyor, hem de küresel arenada başarılı sonuçlar elde ederek ülkemizi temsil ediyoruz. Örneğin 2024 yılında PUBG Mobile kadromuz ülkemizi Dünya Şampiyonası’nda ulusal ekip olarak temsil etti ve bu turnuvada bize Dünya Şampiyonu unvanını getirdi. Bunun yanı sıra, düzenlediğimiz turnuvalar, içerik projeleri ve markalarla işbirliklerimizle kesime bedel katmaya devam ediyoruz.”

‘İLETİŞİM KURMAYA DEVAM EDİYORUZ’

Fire Flux, hem Türkiye’de hem de küresel ölçekte sponsorluk mutabakatları yapıyor. Sizin perspektifinizden, Türk markalarının espor kesimine bakışı nasıl? Türkiye’deki markaların bu kesime yatırımlarını artırmaları için ne cins fırsatlar mevcut?

OKU:  ÖZEL | Galatasaray'ın 'Süper Mario'su geldi! Wolverhampton neden gönderdi: Transferin perde arkası ortaya çıktı

“Türk markalarının espor bölümüne bakışı son yıllarda hayli olumlu bir değişim gösterdi. Bilhassa genç kitlenin ilgisini çeken bir alan olduğu için, espor artık markalar için bir trend değil, uzun vadeli bir yatırım alanı olarak görülüyor. Bununla birlikte, dalın potansiyelini tam manasıyla kıymetlendiren markaların sayısı hala sonlu. Markaların bu alana yatırımlarını artırmaları için uzun vakittir bu alandaki fırsatlarla ilgili anlatımlarımız devam ediyor. Bu türlü durumlarda internet bilgisi markalar için çok sonlu kalabiliyor. Onlara daha gerçek bir bilgi sunmamız çok kıymetli. Biz kadromuzun yaptığı sponsorluklarla bilhassa son bir kaç yılda gerçek veriyi elde edebildik. Artık elimizde gerçek veriler ve gerçekleştirilmiş hatta ödüllü projeler var. Bu örnekler üzerinden herkesin anlayabileceği tonda ve Teknik tabirler içinde boğulmadan Samimi bir bağlantıyla markalarla bağlantı kurmaya devam ediyoruz.”

İlginizi Çekebilir:(ÖZET) MADRID GERİ DÖNDÜ! Manchester City-Real Madrid maç sonucu: 3-2
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

fenerbahce euroleaguede real madridi dagitti ispanyollar cildirdi ezici bir ustunluk JBRN7sEF
Fenerbahçe Euroleague’de Real Madrid’i dağıttı, İspanyollar çıldırdı! ‘Ezici bir üstünlük…’
anadolu efes ldlc asvel mac sonucu 76 82 efes son ceyrekte yikildi 3lEG7VHS
Anadolu Efes – LDLC ASVEL maç sonucu: 76-82 | Efes, son çeyrekte yıkıldı
Rüyada Mahalle Görmek Ne Anlama Gelir?
jakobs fiziksel olarak da kendimi iyi hissediyorum FwEFBHnd
Jakobs: Fiziksel olarak da kendimi iyi hissediyorum
besiktas sivasspor macina hazir i3RBg81D
Beşiktaş Sivasspor maçına hazır
trabzonspor teknik direktoru senol gunes iki hatali gol yedik sysmzJZN
Trabzonspor Teknik Direktörü Şenol Güneş: ‘İki hatalı gol yedik’
Sahabet Guncel | © 2025 |

betkolik betcio betzula betgit tempobet sahabet betmoon starzbet tipobet Hostes Başkent Haber sahabet ömer betgar bahiscom bahiscom